Vědecký rekord na Mezinárodní kosmické stanici

24 duben 2017

Pokud se má něco ve vesmíru zlomit, tak ať jsou to pokud možno rekordy. A právě to se podařilo kosmonautům z Expedice 50, když ustanovili nový rekord z hlediska množství času stráveného na Mezinárodní kosmické stanici vědeckým výzkumem.

Kosmonaut ESA Thomas Pesquet, astronauti NASA Shane Kimbrough a Peggy Whitsonová a jejich ruští kolegové Oleg Novickij, Andrej Borisenko a Sergej Ryžikov strávili společně vědeckým programem 99 hodin, a to v týdnu od 6. března.

Abychom si toto číslo zasadili do kontextu, tak vězte, že každý kosmonaut stráví týdně přibližně 40 pracovních hodin mezi vědeckými experimenty, údržbou stanice a cvičením (tomu jsou pravidelně vyhrazeny 2,5 hodiny denně). Rekordní čas věnovaný vědě přitom tyto „nevědecké“ aktivity (údržbu a cvičení) nepočítá.

Řídicí středisko tyto statistiky sleduje, protože se proměňují v čase s tím, jak probíhala konstrukce stanice. Ta byla roky budována z jednotlivých komponent, přičemž souběžně s jejich montáží a oživováním bylo třeba uskutečňovat experimenty.

...
Ve jménu vědy!Access the image

Nový rekord v oblasti času stráveného vědeckými experimenty znamená, že posádka věnuje čím dál více času hlavnímu účelu budování ISS: využití coby mikrogravitační laboratoře.

Mezi důležité experimenty na ISS přitom patří ty, které byly nachystány evropskými vědci. Ve všech oblastech - od lékařských věd po studium materiálů – zlepšuje výzkum na oběžné dráze každodenní životy nás na Zemi, přičemž posunuje vpřed kosmickou techniku. Zkrátka a dobře: 99 hodin bylo v jednom týdnu opravdu dobře investováno.

Ohodnotit

• Currently 4 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rating: 4/5 (3 votes cast)

Thank you for rating!

You have already rated this page, you can only rate it once!

Your rating has been changed, thanks for rating!

Zhlédnutí